Τρίτη 8 Ιουλίου 2008

Μαία


Ορίστε ,όπως υποσχέθηκα και άλλος πίνακας μου με αυτή την τεχνοτροπία του δυσδιάστατου ( 2D) και της συμβολικής τέχνης. Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι φτιαγμένος από σίδερο, οικολογικό μεταλλικό βερνίκι και λαδομπογιά.. Έχει διαστάσεις 47.5cm x 63cm και ο τίτλος του είναι, « Μαία ».Και εννοείτε φιλοτεχνήθηκε από εμένα τον Κωνσταντίνο Γεωργίου – Σιδερά σας .

Αυτός ο πίνακας πουλήθηκε στην ίδια έκθεση ,στο Σκαλί Αγλαΐας στη Λευκωσία ,που παρουσίασα και το “Δάκρυ” .Είναι της ιδία σειράς έργων.

Ο αγοραστής είναι ένας καθηγητής μουσικής που μου διευκρίνισε ότι πρόκριτε να Κοσμά τον τοίχο ενός ωδείου. Δεν έτυχε να περάσω να δω αυτό το κομμάτι μου ,αν όντως βρίσκεται σε εκείνο το ωδείο που με προσκάλεσε ο αγοραστής του .Αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα πάω.

Για να φτιάξω αυτό το έργο , εμπνεύστηκα από την αρχαία ελληνική μυθική θεά Μαία .Η Μαία μεταμορφωνόταν σε χελώνα στην προσπάθεια της να αποφύγει τον Δια και άλλους θεούς που θαμπώνονταν από την ομορφιά της . Επίσης κρυβόταν σε μια σπηλιά ,πού γύρω την περιτριγύριζαν χελώνες . Ο Δίας όμως, παρατηρητικά έξυπνος, ήξερε πια χελώνα ήτανε η Μαία και έτσι την περίμενε να πέσει σε χειμερία νάρκη. Μπήκε στην σπηλιά σαν κεραυνός ξυπνώντας την χελώνα με την ζεστασιά που είχε το αστραφτερό φως του και ταυτόχρονα κάνοντας την να πάρει την αληθινή της μορφή. Ενώθηκε έτσι μαζί του και αφού έφυγε ο Δίας συνέχισε τον ύπνο της ,μονό που αργότερα γέννησε τον αρχαίο μυθικό θεό Ερμή.

Η Μαία εκτός από την ομορφιά της στους ύμνους των αρχαίων ποιητών , είχε και μια ιδιαίτερη δύναμη. Όπως ο Όμηρος υμνεί στην κληρονομιά μας . Μια μόνο ήταν βασικά η δύναμη της , η θωράκιση ,η προστασία . Κάτι που οι αρχαίοι Έλληνες άντρες πολεμιστές χρησιμοποίησαν για να αντλήσουν και από εκεί θάρρος και έτσι να επιβιώσουμε σαν λαός. (.Οι Σπαρτιάτες πολεμιστές για παράδειγμα όταν τελείωνε η κατασκευή της ασπίδας τους, ζητούσαν από , τις κόρες , συζύγους ,γιαγιάδες, να φυλήσουν την χελωνόμορφη ασπίδα . Εκείνες φυσικά το έκαναν αυτό ,αποκαλούμενες την θεότητα της Μαίας που προΰπαρχε τον θεών του Ολύμπου.


Θεωρούσαν την ασπίδα σαν την γυναικεία δύναμη. Έτσι στο πλάι ,η μπρος τους πολεμούσαν με τέτοιο συμβολικό τρόπο και οι γυναίκες τους. Στον δε τελευταίο χαιρετισμό για την μάχη, η σύζυγος , ή, η μάνα, ευχότανε να έρθει πίσω σε εκείνη ο πολεμιστής , ζωντανός κουβαλώντας την ασπίδα ,ή πάνω σε αυτή νεκρός .


Η Μαία λοιπόν ήταν μια αρχαία γυναίκα θεά προστάτιδα των αρχαίων Ελλήνων αντρών . Που αργότερα την σκίασε με την παρουσία της, η Αθηνά, στους αρχαίους ελληνικούς μύθους.

Γι’ αυτό και ‘ γω πήρα την χελώνα ,από την συμβολική τέχνη , που δηλώνει την υπομονετική προστασία . Προσθέτοντας και τις φτερούγες που θα πει ελευθερία .Σκιαγραφώντας έτσι το πορτρέτο της Μαίας . Στο πάνω μέρος δεξιά , του πίνακα ,ζωγράφισα την εγκυμονούσα θεότητα μέσα στο φεγγάρι ,να καλεί την χελώνα να έρθει κοντά της . Ενώ κάτω στην ίδια πλευρά ,τα χελωνάκια τρέχουν προς την θάλασσα.

Όπως και να έχει, πέραν από μύθους και συμβολισμούς . Η ενστικτώδη ,βιολογική ανάγκη της χελώνας να βγαίνει και να γεννά τα αυγά της στην αμμουδιά ,νύχτα με φεγγάρι. Να φεύγει μετά ,εμπιστευόμενη την αμμουδιά, τον ήλιο, την θάλασσα,…Μου φαίνεται σαν ένα μικρό θαύμα της φύσης αλλά και σαν κάτι πολύ μυστήριο.

Ένα μυστήριο που προσπάθησα να του δώσω μια θέση στον πίνακα μου, για τον καθένα ,εκφράζοντας όμως μια κεντρική ιδέα , « την καλή ελευθερία », που λέμε.